Rukka matkavõistlus 2012 kokkuvõte


1. Koht Tiit Rand. Reisi kaugeim punkt Vanino linn Venemaal, mis asub vaikse ookeani ääres. Arvestuslik distants 7820km millest enamus arvestatud linnulennult, kuna googel ei arvuta meist ida suunas ühtegi teed. Tiit ei saanud oma Transalpiga muidugi lennata ja edasi-tagasi sõit tuli kokku 22630km.
Tiidu lühikokkuvõte oma reisist:
Eesmärk oli sõita Balti merest läbi Venemaa Vaikse ookeanini, rannikust rannikuni ja tagasi läbi Mongoolia. Teekond viis alguses läbi Pihkva ja Novgorodi - Tveri- Jaroslavi - Kostroma - Kirovi - Permi - Jekaterinenburgi - Toljati - Omski - Novosibirski - Krasnojarski itta läbi Venemaa kuni Taishet linnani Krasnojarski krais, sealt pöörasin suurelt teelt kõrvale ja sõitsin mööda BAM Roadi läbi Stankovi mägismaa kuni Tõndani. (Taishet - Bratsk - UstKut - Severobaikalsk - Taksimo - Novaja Shara - Hani -Tõnda). Edasi siirdusin tagasi föderaalteele ja sõitsin Habarovskisse ja sealt edasi üle Sihote Alini mägede Sahalini saare vastas asuvasse väikelinna Vanino, mis on Tatarski väina ääres. Algul oli plaan minna edasi Sahalinile aga kuna Bam Road osutus tõesti väga raskeks, selle reisiosa läbimiseks kulus rohkem aega ja energiat kui ma olin arvestanud ning ma ei tahtnud mootorattast nii kaugel kodunt üle koormata, siis jäi Vanino reisi kaugeimaks punktiks. Selleks ajaks oli teekonna pikkuseks kogunenud 10500 km. Tagasi tulin algul mööda föderaalmaanteed, millelt keerasin Tshita oblastisse jõudnuna lõunasse ja sõitsin Mongoolia idaossa. Mongoolia läbisin marsruudil Chuluunhoroot - Choibalsan - Ederhaan - Ulaanbaatar - Harahorum - Tsetserleg - Tosontsenlel - Naranbulag - Ulangoom - Bajan Ölgi - Tsaganuur. Ning viimane etapp juba mööda tuttavaid teid läbi Mägi Altai marsruudil Barnaul - Novosibirsk - Omsk - Toljati - Jekaterinenburg - Izhevsk - Kaasan - Moskva - Novgorod - Pihkva, koju tagasi. Kokku 22630 km ja aega kulus üheksa nädalat Teekonna raskeimaks osaks oli kahtlemata Bam Road. Ei soovita seda kellelgi üksi teha, seda enam, et iga aasta muutuvad tingimused raskemaks. Enamik sildu on lagunenud viimase piirini, ka tee on tänu igikeltsa sulamisele äärmiselt halvas seisus. Üksi, ilma julgestuseta, tuleb jõgede ja sildadae ületamisel võtta liigseid riske. Juhul kui miskit juhtub, pole seal abi kuskilt võtta. Lisaks väga rasked ilmastikuolud. Igikelts sulab suvel intensiivselt ja kuna tee kulgeb enamalt jaolt mägede vahel olevate soode servades, siis on õhuniiskus väga suur. Pidevalt sajab, jõgede veeseisud on kõrged ja osa teest on vajunud ümbritseva soo tasemest alapoole. Kohalikud elanikud elavad muust maailmast isoleeritud asulates, liikumiseks kasutatakse raudteed ja teadmised sildade ja tee seisukorra kohta on neil äärmiselt puudulikud. Ainukesed teeosad, mida mingil määral hooldadakse on raudteejaamu kullakaevandustega ühendavad osad. Aga ka nendel on sillad enamuses sedavõrd lagunenud, et neid ületada pole võimalik. Suured veoautod pääsevad jõgedest läbi aga mootorattal on just jõgedest ülesaamine ääretult raske.
Lisainfo matka kohta saadaval aadressil http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/

2. Koht Urmas Kauniste. Urmas käis ära Poola FIM Rallil ning külastas taas Moldovat, Ukrainat ja Valgevenet. Matka kaugeim punkt Cisinau, Moldovas. Arvestuslik distants Tallinnast 1814km. Reisi kogupikkus 5000km.

Niipalju siis osalejaid oligi. Võimalik, et Tiidu reisiplaanid olid varakult teada ja ülejäänud matkajad andsid loobumisvõidu, või siis on postituvi kellegi korstnasse kukkunud ja materjalid ei jõudnud meieni (andke teada, kui kui keegi tunneb, et ta on jäänud tähelepanuta).

Kohtumiseni uuel aastal!

Jõgeva MC
Loodus Invest


Eelmiste ja järgnevate aastate matkavõistluse võitjad leiad siit: 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2013 2014 2015 2016 2017